Pasqua in Italia

La Semana Pasqua hè un periodu impurtante di observanza religiosa in Italia

Se si sò furtunatu per esse in Italia per Pasqua, ùn vinaranu u famosu cunigliu o vanu per una caccia d'ovu di Pasqua. Ma Pasqua in Italia hè una vacanze grandi, sicondu solu à u Natale in a so impurtanza per l'italiani. Mentre chì i ghjorni chì precedenu à Pasqua in Italia sò i prucissiuli è e massi solenni, Pasqua, comu si chjamava in italianu, hè una festa cuntenuta marcatu di rituali è tradizioni. La Pasquetta , u luni dopu u Domenicu di Pasqua , hè ancu una festa publicita in l'Italia.

La Pasqua cù u Papa in Roma in San Petru

U Venneri Bonu , u Papa si celebra u Via Crucis o Stazzioni di a Cruz in Roma vicinu à u Coliseo. Una crucca enorme cù arrughje torches lumi u celu cum'è stazioni di a croce sò deskritti in parechje lingue. A fine, u papa dà una benedizzione. A massima di Pasqua hè tenuta in ogni iglesia in Italia, cù a più grande è populari celebrata da u Papa in a Basilica di San Pietro. A Prefettura Papale, l'entità respunsabule di a organizazione di l'audiunalità papali, ricumanda à urdinendu i biglietti, chì sò liberi, almenu 2-6 mesi in anticipazione.

Leghjite più nantu à a Pasqua à u Vaticanu è in Roma .

Venneri u Venneri di Pasqua in Italia

I purcelli religiosi solenni sò stati in città italiana è ville o vennari o sabatu prima di Pasqua è ancu in u Dumenicu di Pasqua. Molte chjese anu stati speciali di a Vèrgine Maria è di Ghjesù chì si spiecanu à traversu a cità o esse in u quadru principal.

I participanti di l'armata sò spessu vistutu di i costumi tradiziunali tradiziunali, è i rami d'oliu sò spessu usati cù a fronda di palme in i prucessi è di decorar igurpi.

Enna, in Sicilia, hà una grande prucessione di u Venneri Bonu, cù più di 2 000 frati si vestiti di costumi antichi camminendu trà e carrughji di a cità.

Trapani, ancu in Sicilia, hè un bonu locu per vede processioni, hà realizatu parechji ghjorni durante a Semana Santa. A so festa di venneri bonu, Misteri di Trapani , hè 24 ore. Questi processioni sò assai elaborate è drammatichi.

Cosa cresce chì esse u Processione di u Venneli più anticu in Italia hè di Chieti in a regione Abruzzo. A prucissioni, cun Miserere di Secchi tocca da 100 violini, hè assai muvimentu.

Certi cità, cum'è a Montefalco è Gualdo Tadino in Umbria, mantene a so passione di vita in u ghjornu di a notte di u Venneri Bonu. Altri poi ponu accustà nantu à a dramma staggione di a Cresia, o Via Crucis. E maiò processioni di lumicinu di bonu si sò tenuti in Umbria in muntagne di muntagne cum'è Orvieto è Assisi .

Pasqua in Florencia è Scoppio du Carro

In Firenzi, a Pasqua hè cilibrada cù Scoppiu di u Carro (Explosione di u carrettu). Un carrettu enormi è dicurativu hè arraggiatu à traversu Firenze cù boi bianchi finu à ghjugna à a Basilica di Santa Maria di Fiore in u centru storicu di Firenze.

Dopu a missa, l'Arcuvescu elabura un foguu in forma di pane in u carrettu pienghjale cù u focu, crea una manifestazione espectaculare. Un bufoi di artisti in vestiti medievali seguite.

La Madonna Che Scappa à Piazza Abruzzo

Sulmona, in a regione Abruzzo , celebra u Dumenicu di Pasqua cù a Madonna Che Scappa in Piazza .

Ddu domicili di u ghjornu di Pasqua u ghjornu vistianu in verde è biancu, culori di a pace, a speranza è a risurrezzione, è cuglia in piazza principale. A donna chì ghjoccora a Virgen Maria hè dressed in u negro. Quandu si movi versu a fontana, e palummi sò liberati è a donna hè vistutu di colpu di verde. A musica è a festa si seguitate.

Santa Pasqua annantu à a Isula di Sardegna

L'isula di Sardegna hè una parte di l'Italia impastughjata da a tradizione è un bonu postu per sperienze festività è vacanze. Per via di a so longa associazione cù l'Spagna, certi tradizioni di Pasqua sò fermamente ligati à a Semana Santa spagnola.

Pasqua in Italia

Dopu a Pasqua hè a fini di a staghjoni di Quaresie, chì deve sacrificà è riservà, l'alimentu ghjucà una grande parte di e celebrazione. L'alimentazioni tradizziunali di Pasqua per l'Italia pò include aghju o capra, articuli è pezzi di Pasqua Pasqua chì varienu da regione à regione.

Pannetone è Colomba (pani in forma di palumma) sò spessu sottu donu rigali, cum'è l'olii di cioccoltu fugliale chì sò venenu invistitu in una sorpresa inside.

Lunedi di Pasqua in Italia: La Pasquetta

U Lunedi di Pasqua, certi città cuntenenu balli, cuncerti gratuiti, o ghjuculi inseme è spessu implicanu l'ova. In a citadella Umbria di Panicale, u furmagliu hè a stella. Ruzzolone hè ghjucatu cù rotanti enormi roti di furmagliu, pesebbe circa 4 kilograpi, versu i mura di u paese. L'ughjettu hè di ottene u vostru furmagliu nantu à u cursu usendu a quantità nimu di pinzei. Dopu u concorsu di furmagliu, ci hè una banda in a piazza è di sicuru, u vinu.

Leghjite più nantu à a cità di Panicale .