A Storia di a Dei greca Nike

A Deessa è Messenger of Victory

Sì vi sò attrautu à a dea greca Nike, andate in un vincitore: Nike hè a dea di a vittoria. In tuttu a so storia, hà alliata cù i di più putenti chì in u Panteonu greco. E, traversu a so incarnazione romana, hà intrutu in u nostru linguaghju cum'è più di u nome di un sapienti cumunitariu è di un missellite antiautomaticu. I Rumani chì caller his Victoria.

Sapete più nantu à a dea, a so storia è a mitulugia attravienta prima di visitate l' Acropolis d'Atena , induve ella trova u so postu in addition à Athena.

Origine di Nike

U panteistu grecu di dii è di divinità cuntene quattru anziani di i primi deities. I primi dii eranu i primi a emerger da Chaos - Gaia, a Terra Madre; Kronos, u spiritu di u Tempu; Uranu, u celu è Thalassa, u spiritu di u mari, trà elli. I figlioli, i Titani (Prometheus chì deve u focu à l'omu hè probabilmente a più famosa) i sustituitu. In turn, l'Olympians - Zeus , Hera , Athena, Apollo è Afrodite - i venceru è diventonu i principali dii.

Dopu sperate probiscite forse chì tuttu queste hà da fà cù Nike. Va pocu di manera di spiegà u so uritu cumplicatu. Sicondu una storia, hè a figliola di Pallas, u diu Titanu di l'artighjane di guerra chì battete à u partitu di l'Olimpiadi, è Styx, una ninfa, una figliola di Titani è espunse presidiu di u fiumu maiò di l'infernu. In una storia alternativa, scritta da Homer, hè a figliola d'Ares, u figliolu di Zeus è u diu di a guerra Olimpicu, ma i contu di Nike hà prubabile in i storii d'Ares per millenii.

Di u periodu classicu, parechji di questi dies tempi è diessasti anu riduciutu à u rolu di l'attributi o aspetti di i dii di u principale, cumu chì u panteistu di i dii induve sò aspetti simbolichi di i dii principali. Pale Pallas Athena hè a rapprisintazioni di a dea di guerrier è Athena Nike hè a dea victoriosa.

A vita famigliali di Nike

Nike ùn anu micca consorte o zitelli. Hà avè trè fratelli - Zelos (rivalità), Kratos (strenth) è Bia (forza). Ella è i so fratelli sò stati cumpagni vicinu di Zeus. Sicondu u mitu, a mamma Stikata di Nike hà datu i zitelli à Zeus quandu u diu era assemblamentu aliati per a battaglia contr'à i Titani.

U rolu di Nike in Mitulugia

In l'iconografia classica, Nike hè illustratu com'è ghjocu ghjovanu à ghjuvatu cù una fronda di palma o spalle. U spessu prumove u bastone di Hermes, simbulicu di u so rolu cum'è messenger di a Vittoria. Ma, invece, i so algiati enormi sò u so impurtanti maiò. In fattu, in cuntrastu cù e illustrazzioni di i dii primati alati, chì puderanu piglià a forma di l'occhi in storii, da u periodu classicu, Nike hè unicu in a so tene cù a soia. Probabilmente avaristi bisognu perchè ella hè spessu retrata per vola circa li campi di battaglia, ricumpinsalla a vittoria, a gloria è a fama, brindendu corione di lune. In più di e so ale, i so punti di forza sò a so capacità rapùta veloce è a so misura cum'è u cunti divinu.

Dopu l'apprezzazione impressesiva è e so cumpetenze unica, Nike ùn hè micca veramente in parechji stori mitologichi. U so rolu hè casi sempre cum'è cumpagnu è helper di Zeus o Athena.

Tempiu di Nike

U picculu ediljanatu di Athena Nike, à a diritta di Propylaea - l'intrata à l'Acropolis d'Ateni - hè u primu tempiu iònicu nantu à l'Acropolis.

Hè stata fatta da Kallikrates, unu di i architetti di u Partenone durante u regnu di Regeneru di Pericles, circa 420 aC L 'una statua di Athena chì una volta era nata nterra era micca alatu. U ghjovatore di u ghjovatore è u geògrafu Pausanias, scrivenu circa 600 anni dopu, chjamà a dea dipresiutu Athena Aptera, o anzi. A so spiegazione era chì l'ateni abbinaru l'alasi di a so devenu per impedisce di sempre da abbandunà Atena.

Chì pò ancu esse, ma pocu tempu dopu u tempiu era cumpletu, un parapettu parchju cù un frieze di parechji ghjuchi alati hè aghjuntu. Parechji pannelli di stu friscu pòssinu vede in u Museu di l'Acropolis, sottu à l'Acropolis. Unu di elli, Nike s'actore a so sandali, cunnisciutu com'è "U Sandal Binder", deprecia a dea raggiuna in un tela mureda divulgativa. Hè cunsideratu unu di i caratteri più erotici nantu à l'Acropolis.

A rappresentanza più celebrata di Nike ùn hè micca in Grecia in tuttu, ma domina una galeria di u Louvre in Parigi. Cunfrattu cum'è Victoria Ala, o a Vittoria di Altezza di Samothrace, presenta a dea stava nantu à a proa di una barca. Creatu circa 200 aC, hè probabilmente una di e sculture più famose in u mondu.